Wednesday, October 14, 2009

Haiyaa!! Kelas menjahit ooo.....

Kesahku malam tadik. Kat kelas nyait. Sapa2 mok nempah nyuruhku nyait sila jak. Tapi boh jak alu rizeb nek tok. Kakan juak nak. Aku baruk jak 2 3 kali turun kelas nyait tok. Lom pandey benar koh. Bok belajar molah skirt ajak. Mun mok baju kitak urang pakey eksperimen aku, boleh juak. Tungguku dapat diploma lok, bokku announce lam blogku tok. Apa ko hengat belajar nyait sekda sijil? Sijil obersi gik olehku kelak. Harusku promote sijilku awal2, ya pun mun aku lulus la. Mun sik lulus, sekda gik kitak urang nengar cerita aku nyait lam blog tok kelak.

Sambong kesahku nyait tek, aku tok kira gik peringkat Taski la, sik pandey apa2 koh. Kira gik suci bersih aku tok, terpulang pada aunty tukang ngajar ya mencorakkan kehidupan menjahitku nanti. Gittew... aku tek salu nyait makey enjen ujong dekat meja. Sik perlu la aku explain belah kerek ka kanan ka, belah utara ka selatan ka, giney2 aku nerangpun sik juak tak urang tauk giney rupa kelas ya nak. Perlukah aku molah map segala lam kelas ya nyuruh ktk urg paham? Sik perlu nak.

Tapi nak, malam tadik enjenku telah digezet oleh urang lain tek, tegal aku datang aher. Sikpala, ada lagik enjen lain menanti sentuhan mejikku. Pakeyla aku enjen tengah tek nak. Semangatku berkobar2 jak nak nyait. Kain dah tersedia, peluh semangat dah nak mencurah2 tek kotan... dengan muka berdengah (apa tek ada urang baru juak nak, aku tek nak ngeso skil pannya..sempat juak nak ngeso, bok 2 3 kali turun kelas) aku ngkah dak benang, besi2an, segala macam benda la kat mesin ya tek, statla aku nyait tek..

*gedek gedek klok klok plok plok*

Bunyi mesin ya. Heran atiku tek...aihh...apa kenak bunyi gitok oh...salu bunyi mesin tok * gedek gedek gedek* ajak. Tok keluar dak bunyi manok kolok indah tok. Kain aku tek sik bergerak2. Aku dah kede. Angkatku besi ya tek, dah dah..abis abiss...kainku lekat lam lubang sekuci ya. aihh???

Aku dah malu semalu malunya. Dalam diam2 ku taritku kain ku tek, dah dah... kainku bisak ikit. Mbak malu tek nak, aku maseh juak sik bunyi2 nunggah aunty tek, ku guntingku ajak. Kali keduak maseh juak giya. Mintakku tolong cina sebelah aku tek. Maoknya nulong aku tek. Kali ketiga, gik juak. Nang soi juak enjen ya. Mok sik mok, terpaksa aku nunggah aunty ya. Ator la nya tek.

Dapat sekejap enjen ya. Alu la aku tek suk. Stat aku nak nyait. Aih....lekat...apa kenak sik mok berpusin tok? Bisin mulutku nunggah aunty tek, aku dah sik duli, sebab aku dah fed-up, sekda malu gik, kuar mood fed-up dah.


Aku: Aunty!! Apa ini mesin maseh juak lekat aunty? (Nyerin jak soraku nunggah. sebabnya jauh bah masa ya).


Agakla nya aku tek....tangga2 nya atas, tangga2 nya debah...ya nya berbunyi...


Aunty: Aiyaaa!!! You punya selipar lekat bawah itu oo...Itu pasal mesin tidak mau gerak!! Haiyaa!! Macam2 sajak ooo!!!


Iskk....percoma sekelas2 netak aku...termasukla aunty...


7 comments:

Anonymous said...

Ngek...

Kau masih juak abu2 dari dolok ko nang abu2 mcm tok juak..ku dah nangga ko mcm mak angkat cerita Sinderalla ya ehh..nak makei cermin mata ya..kedak kau sikit2 jak ku nangga...siney ko belajar nait ngek? aku sik sabar kau pandei nyait baju, kelak akan ku ngantar nyait baju ngan kau...jangan ko sik2 nerimak and jangan juak ko ngecaj mahal gilak..sama dirik bah!

Asphyxia said...

Kur as kau. Cobala carik rompuan kacak ikit pakey manding ngan aku. Adriana Lima ka, Giselle Bundchen ka waima Kim Kardashian sekalipun.

Aku belaja nyait siney? Kelakku madah ngan kau. Malasku mendedahkan identitiku antaps gilak sitok. Ada kenak kepong paparazzi kelak mun sidak tauk siney aku belaja nyait. Aku kan pemos giteww.. wahh!! Muntah ijo la tak uranggg....

Anonymous said...

cehh sikda ko glem....ko ya glem ala2 Mac Rohayu dan Azie penyanyi "Pelamin Angan ku Musnah" boleh? hahahh nang ada ko berahsia gilak madah siney ko belajar? ko pikei blog kau se pemous blog Oon? tolong lah ngek!

Asphyxia said...

Mr. Oon nang sikpat dilawan ngek. Ya diva ya..otai dalam blogging gitu. Aku tok gik peminat setia blognya...diulangi peminat setia blognya sajerr... mun laki aku baca blog aku tok, dun worry daling, sekda urang pat melawan kitak lam hati kamek. Wuhh!!! Aku gik idar rasa nak muntah ijo.

Ee Ali said...

hahaha...nang kedo oleh selepar ya...tulah juak eh. lain kali kaki ayam jak turun belajar nyait.

Asphyxia said...
This comment has been removed by the author.
Asphyxia said...

Kunduran: Mun la aku turun belajar nyait makey kaki ayam, ayam nak makey kaki apa...ekekekek...(lawak ngok, tapi aku koat ati juak nak naip)