Friday, March 20, 2009

KFC is Kitchen Fresh Chicken....

Who doesn't like KFC?? Urg sik makan manok jak sik suka KFC, ney nak? (Macam ninek aku...hueheuhue...sorry granny! Jual nama kitak kejap) For now, aku ada lejuk-lejuk kit makan KFC tok, salu gilak pun lejuk nak. Nak ngata sikmok makan terus ya dah fitnah besar ya! Chehh...emo...


Ok, speaking of KFC, there were lots of thing happened. Funny things, happy things, sad? hm...belom giklerr...arap-arap sekda la. Most of them funny and happy things la..my dotter nang fanatic KFC la...dari jauhnya nangga word KFC ya, nya dah excited...selagik kita sik ngembaknya ke siya, selagik ya la berdengung-dengung (ingat lebah ka?) kat telinga kita "KFC mak KFC mak KFC mak"...adduhhh...mana tahannn sih...last-last, mbak ajakla.


Recently, I have my own story pasal KFC tok. It happened at some place in Kuching (rahsia la pulerks). At that time, my colleague and I ingin nak makan menatang KFC tok. Kamek duak take away jakla. Tengah-tengah order ya, giney aku terrrlayap sekejap maca menu-menu yang tergantung di siling...biasala...KFC hot and spicy, KFC original recipe...macam-macam la..bila turn aku order, dengan muka konfiden serta lapar..."Snack plate 1 set" kata aku tek. Jadi, cashier ya tanyakla..."Spicy or Original?" Dengan selamba badak aku jawab..."Recipe..."


Chess!!! Tersyasyul la pulerkk aku depan cashier ya...tersengih-sengih cashier ya nangga muka aku...dengan (brapa banyak 'dengan' laa...) perasaan malu, rasa nak nebok lantey, napok muka lam lantey...(kedak burung unta eh...hmm..burung unta ka napok muka lam pasir ya? Sukati jak aku tok.) aku membetulkan word aku..."Eh!! Sorry sorry!! Spicy!!"


Haiyooo!!! Gua malu ooo...KFC oh KFC...

No comments: