Thursday, March 19, 2009

Coklat oh Coklat.....

I am craving for Cadbury!!!! or Vochelle...or Danson...or Kit Kat...(gila ka?) No, really..rasa mok makan coklat. Tgh2 malam butak kedak tok nak makan coklat. Alamat bertambah gik kilowatt badan aku. Okay guys, one of my favourite makanan x brapa nak ringan & x brapa nak berat tok adalah coklat. Why?? Sukati akulah!! (Actually I don't have a particular answer to that particular question) I can only say that the abovementioned chocolate brands are in my top list of favourite chocolates.

Hmmm....Ferrero Rocher?? Cayak sik cayak, aku x brapa nak minat. Tapi mun urg merik free aku konfirm makan. Mun aku mpun nak beli, perlu fikir bena2 sampey tokey kedey fed-up nangga muka aku sehari2 lam kedey melungak coklatnya. But, if it involves those in my top list, aku main sambar jak.

From my research..(Chewahh sik malu nak research coklat polah urg) Cadbury tok rasanya manis gik dari coklat2 lain yg aku minat, then mun Vochelle...sedang2 rasanya...yang sedang-sedang saja...yang pentingg..dia setiaa...I cannot help it, I have to sing no matter what. And Danson brand is actually my newest craving. My sis-in-law (adik laki aku la) bought this brand as a gift to my dotter, termasok bear kecik atas tin coklat ya...so cute...thank you sis!! Jadi, adala urang ya tek (sapa muka sik malu ya oh? Jeng jeng jeng) ambik peluang merasa juakla coklat ya tek...nama gik sik pat nangga coklat. Then, I fell in love at first taste!! Wahh!! Nyamai nyakkk!!!

Kit Kat gik. Actually, there was a story behind this chocolate. Masa aku keja kat *toot* dolok, (rahsia la pulerkkk) aku puas makan menda alah tok. Nok nama barang free, sapa sik mok. Don't let my statement misguided you! Aku sik mencuri okeehhh!!! Barang lebihan dari lam belon bah, oleh kerana aku kerja ada kaitan ngan belon (bukan belon udara panas ye anak-anak) dolok marek (lamak kali bunyi), jadi aku merasala barang makan lam belon. Keistimewaannya, aku sik perlu nait belon untuk merasa brg makan lam belon. (Kenak aku berenti kerja siya?) Ya lain cerita. Kita cerita hal coklat, bukan hal kerja.

Wahhh!!! Aku terlupak sigek brand. Toblerone!! Sorry toblerone, aku sik sengaja...but I don't really favour the taste of toblerone's dark chocolate. Pahit seyy!! Other than that, it's A-OK for me. Some pics for you to crave on...ehehehe....


When cadbury and toblerone are mixed together gether....meleleh air liurr wehhhh....



Yahh..yahh.....the infamous Kit Kat...berehat sebentar bersama Kit Kat.....



For now, this is the top in my list of chocolates.....



Ferrero Rocherrr....hambek koo...I love the design anyway..;)


There is one type of chocolate that I want to try soon....


Cayak sik cayak, aku lom penah makan menda alah tok...nyaman kah sik benda tok?? (Iboh mikir lain gambar tok oii!! Hershey's Kisses tok..huehueheue)

I regret to admit that, aku sik dapat carik gambar coklat jenama Danson ya...I feel sleepy already...carik-carik jak kat kedey...ada coklat ya...okla, aku nak beradu lok....ciao!!

P/S: Apa ke jadah aku merapu pasal coklat malam-malam butak tok hah?!!





2 comments:

Darin Azri said...

hua!!!. lawak post kitak !!!> suka mek baca!!.hahahaahah.. adeh alu maok makan cokolat kmk tok eih!!. seyes.. kmk dolok kat labuan murah cokolat cya mbok.. huhu.. sigek bar besar ya dlam 7,8 ringgit jak.. ctok 12,13,14!! mati!!!
kmk pun suka chocolate.. asal kaitan ngan cokolat mesti mek maok.. seperti contoh.. mun gi big apple nak.. mesti beli nok ada inti chocolate ya.. adeh!> sedap deh!!!
huhu.. alu rasa nak makan kmek eih.. dah lom makan apa2 tok!!.

Asphyxia said...

Ekekekeke....samala kita chocolate lover. Cobala rega sitok kedak rega di Labuan nun, rasa2nya duit gaji abis pakey meli coklat jak2 (arumbulak)...bah, apa gik, belila coklat...huehuehue...