Tuesday, September 8, 2009

Transformersss....more than meets the eye!!! Tol nakkah.

Lalu la aku tok sik kerja lekaku ngapdet blog tok. Yahh...ya la ada sorang kawanku tok ngepost dak video zaman kegemilanganku marek, kak sigek, sigek gik dipostnya, aku tok apa gik, alu berjuntun2 kesah lamakku diflashbackku lehnya. Boh takorang bingong, dahku anokku nya tek.

Nok terbaru video dipostnya tek alkesah si pusak guntor.



Tapi bukanku nak cerita pasal thundercats tok sebenarnya. Oleh kerana imagination aku tok way beyond over the top vogue the vasss nak, bila jak ku nangga video tok tek, teringat terus aku ngan karton transformers nok dulu kala. Apa jak kaitan oh...



Gik kecik marek minat gil babsku ngan cita transformers tok. Apa ko kira miak laki jak minat, oii..imejin indahku jadi transformers gik kecik lok oii.

Masa ya aku nangga cita transformers tok kat umah ninek belah bapakku ngan dak tunggalku. Kamek orang tek berebut la sorang nak jadi robot tok, sorang nak jadi robot ya la, berbagik indah kamek orang tek, 3 orang jadi robot bait, 3 orang jadi robot jaik termasok aku tek. Aku mileh robot urang jahat bukan apa, tanggaku design robotnya kach agik bah. Konsentretla kamek orang nangga tek, sampei dah nak abis, aku ingat tek geng jahat menang (so naive...waktu ya aku lom tauk gik kebaikan bisa mengalahkan kejahatan gitu..ku ingat masa ya, design robot kacak bisa outshadow design robot sik kacak jak). Jadi, macam biasala, typical bah, mana2 cerita waima kartun ka, makhluk idupka a.k.a. manusia, yang jahat pasti menerima padah nak. Jadi, apalagik, kalahla geng aku tek.

Kitakorang sik nangga aku ngamok. Bilaku ngenang masa ya eh, supan indah nyawaku. Adaka tegal kartun boleh nak ngempas dirik segala. Macamla kartun ya nentu idup mati aku masa ya. Macamla badan aku sakit kenak tumbok tegal kalah lam cita ya tek nak. Masa aku naip cerita tok ngan kitakorang pun, gik ada juak urat maluku..tapi tetapku teruskan jua..kedong ideaku mengalir bak aik terjun niagara tok.

Yohh...segala perkataan dak bods dak gils semua ku lemparkan ke arah geng menang tek. Percoma aku kenak anok tunggalku yang agak tua 5 6 tahun dari aku. "Apa kata kau ya. Nok camya pun jadi kelaie juak." Masa ya ney aku duli, gik juakku manas..bertangisan berembeh aek mata segalaku tek. Cheh! Alu katok2 ku kenak tinggal sorang2 kat ruang tamu umah ninekku. Dak geng menang tek awal dah lari, nok gengku mpun lari juak..san beruyan nangga aku kedak urang menurun berentak kaki segala kali nak.

Akibat penangan kartun la ya. Apakahhh....



No comments: