Wednesday, September 16, 2009

Rasa ati nak beraya....

Hari dah nak raya. Tapi aku sik rasa apa-apa. Excited sik ada, asak ati sik ada, rindok ati sik ada. Cam besa jak. Posa tahun tok pun sik terasa. Kat opis pun aku malas nak ngias-ngias opis kedak tahun ya tek. Sampey nak bermaaf-maafan kat opis pun aku sekda. Salu mun nak raya, mun ada sidak nak cuti, gago jak aku bermaaf-maafan di hari raya tek nak, tapi tahun tok ndakku tauk apa nak nyuruhnya kah.

Sik ada rasa lalu, rumah dah dikemas sikit-sikit. Urang gago berbeli dak baju dak kasut dak hias-hiasan dalaman segala, aku pun gago juakla. Tapi perasaan rohani aku ya sekda rasa nak raya, dari segi jasmani dan pendidikan moral aku nampak cam excited. Pa kenak oh? Haruskah aku bermuhasabah diri, bertapa lam gua mencari konklusi atas permasalahan aku tok. Tapi tang melampau jak rupa nak, urang gago bercarik dak kuih, bercarik dak aik menet, bercarik baju raya, tang aku tek gago bercarik ngan gua.

Giney aku nak xplain rasa ati aku tok oh. Susah bah, komplikated eh, lebih komplikated dari add math nok diambikku masa aku form 4 kejap jak ya alu pindah ke kelas sasterawan negara aku tegalnya. Last result ujian semester add math aku riya aku gik ingat koh. 9% out of 100%. Terer sik? Aku rasa aku paling terer waktu ya lam kelas, sapa sanggup nerimak result ujian nok nggak 9% ya, aku rasa aku jak sanggup. Ko sanggup sik? Mun ko sanggup ko nang terer kedak aku juak.

Give-up benarku kelas sains waktu ya, kotan mbak ati give-up gilak kedak ya ditambah gik kawanku disuruh pindah kelas lain tegal sik lulus math masa ya, alu pindah sekolahku. Nang extravaganza give-up la aku masa ya. Result ujian lain pun cam cibs juak masa ya. Masa ya aku nang down the longkang la, malas nak belajar gilak, geng2 kerasku dah sik sama kelas, ada yang pindah sekolah indah, aku rasa Macauley Culkin Home Alone masa ya, kakya aku tok mala kenak sindir cikgu kelas ya jak lagik, jaik gilakka aku tangga dak cikgu masa ya? Adaka tegal aku tok dari kelas sik berapa gilak nait kelas sains dak cikgu pandang rendah ngan aku, adaka kerana aku tok kedak Adriana Lima sidak cikgu jeles ngan aku..aihh...melelat..

Aihh..giney boleh melelat masa aku sekolah marek indah ngan ceritaku riang ria hari raya tek oh? Bah...alu lost aku tok, alu sik tauk apa nak disadu agik. Sengan tok jakla. Give-up juak aku nak nyambong tok, alu ilang ideaku nak naip.

Adios!


No comments: