Tuesday, September 8, 2009

Sejenak di Kem Permai...

Aku terselap masaku gik blaja kat uni lok koh. Masa ya aku g first year student second semester. Waktu ya aku berantu gilakkoh. Berantu giya2 ajak hoccay, sik juak berolah ney la..puteri lindungan kaabah katakan (mutah lok). Masa ya aku and the gang plus 2 orang seniorita sporting morting (ladies semua hoccayy) kira bercadang molah proposal segala tek nak, nak pegi la camping ke Kem Permai tek. Gambar kamek orang maseh ku nyimpan koh, tapi malasku nak ngeso..biarla misterii...yohhh! Apa ko ingat ko Bandi Amuk bertopeng segala napok identiti. Sukatiku mpun nak.

Masa ya nang rindok ati la. Mak bapakku merik greenlight gik ya. Ko ingat senang aku nak dapat greenlight? Nama gik PLK nak. Pas ya pegila kmk orang tek diantar oleh urang ninggal bapak kawanku. Tedah..bapak kawanku ya manusia paling bait koh, pendiam jaknya, aok2 jaknya koh ngembak kmk org ke siya sitok. (Al Fatihah)

Yahh..sambong balit. Sampey jak ke Kem Permai ya tek, asak ati aku rasa nak kinek2 berekot ke laut, berenang. Tapi, aku tetap bersabar kontrol cun. Sampeyla ke chalet 2 bilit tek, yohh...terpana aku seketika. Aku ingat kedakla bilit hotel tek, nok nama sik kalak pegi siya. First time aku pegi siya koh, jadi sakaila dikit nak. Berdebu, berlepeh nang ber.. ber.. jak chalet ya tek. Lelah kmk org berkemas segala lok (sebenarnya, aku tukang kayo2 jak, kwn aku tukang ngemas) Malas sik aku? Diva bah..ney pat megang penyapu tong uras segala, gugok standard...(palak ko).

Gu lok...aku nak nerais lok..lepeh masok bilit aku tok...mmmaaaaaaaakkkk!!!

Celak bes juak lepeh ya. Bergegar jiwaku dimainnya. Dah ku alo key lepar tek. Bukan bilit kat rumah aku hoccay, bilit kat opisku tok..mengarey jak korga lepeh kat opis tok..kmk org nginang lepeh koh adik kakak, sapa2 mok meli padah jak ngan aku, tapi cash on delivery la.

Sambong cerita tek. Aku tek kira nak terus meruduk ke pantey tek nak ngan dak lain yg sama palak gila ngan aku, tapi ada kwnku sorang tok yg agak matang dari usia nganok mek org, "Jgn keluar dolok selagik chalet tok sik berseh!" san beruyan juak nyawa mek orangnya nerengak kedak ya tek. Aok juakla mek orang tek nulongnya ngemas. Nok ngata takut sikla takut ngannya. Kita sebagai kawan, dah suk2 pegi sama nak, susah sama2 nak, sikkan tegal ya alu nak berentam sama dirik nak...jadi ekot jakla katanya, gikpun apa nok katanya ada betolnya juak. Sikkan nak nandahnya sorang berkemas. Yohh...dah matang rupanya aku..ingat gik maseh tahap Nobita tek.

Dah abis semua tek, dah gugok peloh mahalku tek nak, bok rami2 kmk orang pegi pantey...aku apa gik, waima aku sik pandey berenang, tetap ku harong lautan api. Main tepi2 jak bah, selagik kakiku gik sampey ke pasir, selagik ya aku selamat la. Member nok pandey berenang ya mainla sampey nak ngagak tengah laut indah...aku jeles indah nangga...alu imejin indah aku masa lam aik ya datang indah Ninek Jaws. Chehh!! Yalah susah mun imagination kedak Steven Spielberg tok...jauh gilak tujunya.

Dah suk2 main tek nak, macam besala, lekak mandi manda gitu, main pasir, ney ada lain mun kat pantey nak, sikkan ko nak bertutok dak sambal indah kat siya. To make long story short2, aku nak cerita pasal malam arinya sebenarnya...panjang ada mukadimahku koh.

Malam ya, kmk orang lekak kepak manggang manok segala, aku ngakuk aku nulong makan ajakla, sikitpun aku sik nulong sidak ya manggang manok..ya ku sayang gilak ngan kawan2 aku ya koh, sik berkira kita tok nulong ka sik..mok tauk apa kerjaku ngan member palak gila waktu ya? Main daun terop! Bukan berjudi ya adik kakak, berjudi itu haram di sisi agama Islam. Sempat nasihat gik aku ngan takorang. Yahh...ada juak ilmu oleh tak orang bila maca blog aku. Main nembiak bah..main giya2 ajak, ngilang boring nunggu sidak manggang manok tek.

Dah puas makan tek, raon la kmk orang kat area ya..dahla gelap gelita..oleh kerana kmk org rami, dlm 6 orang giya. Sekdala takut gilak. Pegila ke restorennya tek...nangga sidak karaoke, order aik sigek sorang tek...giney ka dan sapaka waktu ya bani bencer nak berlagu indah. Best waktu ya koh...dahla kmk orang conquer restoren ya, customer yg ada cuma sepasang merpati dua sejoli sajer. Bergasak bergagan berlagu, pindah randah jak mikrofon ya...sebab ya la mun aku nengar lagu tok, aku mesti teringat masa kat Kem Permai ya. Best gil babs waktu ya eh.




Wahh...rasa nak jujoh aek mata kotanku ngenang masa ya. Beraie menarku aiee...bah, ney gaya tok. Kakya, macam2 gik lagu dimbak kamek orang tek. Tapi lagu nok di atas tok paling ku hengat, sebab aku ada berlagu solo masa lagu tok. Yohhh...kach juak soraku padu...rugi sik masok AF, mun sik, nakka jadi artissss aku. Kakya balit Kuching tinggal badan jak aku sebab palak dah kenak pancong leh bapakku. Ndakku berani. Masaku sekolah lagiknya dah warningnya sik mok aku pandey2 jadi artis bila dah besar kelak. Tegal tek aku mintak ijinnya nak join teater masa ya. Putih mata ajakla aku nangga sidak berlakon teater masa ya. Frust menonggeng aku koh.

Aok, lupakku madah, padu malam kamek orang bergasak berlagu ya padu malam sidak nyambut valentine padu. Patut la berbunga ros segala atas meja ya. Aok, kotan asak ati berlagu tek, sik kmk orang sedar kmk orang ada peminat koh..semua sidak dari dalam dapor ya keluar, dak waiternya, dak kitchen helpernya, dak dishwashernya, dak chefnya, dak ratatouille indah keluar kotan kacak sora kamek orang tek. Bila jak aku nuleh belakang, yohhh...san beruyanku nangga rami da daknya nangga kmk orang berlagu..alu tengelup sora kachku...alu la urat maluku keluar. Mulutku bergerak, soraku sik kuar. Ya nak jadi artis...duuumakk.

Adioss!!!

2 comments:

Anonymous said...

AIHHHHHH sik ngembak aku..ya ku malassssss, awok ko dolok puteri lindungan tek nak..muka ko diat idong ko sukat..tapi nang bestlah kitak orang pergi sia dahlah ngan kawan gik ya ..dapat ku megin kitak orang menerais kegembiraan di tambah dengan jiwa muda tek nak...mun kinek tok susuh sikit nak..lainlah aku yang sentiasa mudak dahlah muka makin kacak aihh hahahah nang best memori daun pisang kitak orang...aku suka kawan ngan kitak orang sbb dahlah pandei bait lagik ya..so dah lelah ku ngejek kau bila lagik nak cia tek?

Asphyxia said...

Dari riya aku dah nak ngembak waktu lunch hour, sorang pun ktk org x berbunyi...ney gaya. Ada hikmah juak ktk org sik berbunyila. Duit aku selamat..muakakakaak....