Wednesday, April 22, 2009

Samseng di jalan raya.....

Today aku cuti, yesterday pun aku cuti. Apahal aku cuti? Like I said to my boss last Monday, "Kmk nak rehat." Agak kurang ajar jawapan aku ya. Ekekeke...sebab apa aku madah kurang ajar, sebab aku dah rehat hari Sabtu ngan Ahad, mintak gik rehat hari Selasa ngan Rabu. Tapi, nasib bos aku nyuruh tapi dengan syarat, apa-apa hal, nya boleh call aku masa aku cuti. Kira standby la..aik? Kerja opis pun ada standby? Sik apala, asal cuti aku approve.

Actually, aku cuti bukan apa, aku pun pergelangan tangan selawuk pok. Haiyoo...sakit ooo...salah segok kata urang kampong kamek. Jadi, aku nak merehatkan sekejapla tangan aku dari typing tok. (Ironic, isn't it? What am I doing rite now??? Bukan tengah typing kah?) Alkisah pergelangan tangan selauk tok bukan apa, minggu lepas, aku kira nak gurin, tertimpakla tangan aku tek, kira tangan aku sik dapat nanggung beban badan aku laa (iskk...dah nait ka berat aku tok?) Mula-mula, sikla sakit gilak, bila aku start typing ari Isnin ya, haiyoo...berasa gilak sakitnya. Tok ada ok sikit la. Belom gik aku tok pegi berurut. Nangga rupa lok la..mun ok, sik aku berurut kali. Malassss.....

Tapi aku takut aku tok ngidap Carpal Tunnel Syndrome. Betul nakka ejaan aku ya? Ahhh...hantam sajalahh!! Bahaya penyakit ya ooo...iskk...aku ada nerimak email dari kawan aku pasal penyakit tok. Aku rasa aku dah buang. Mun maseh tek, maok aku paste lam tok. Hmmm...jap, aku cek lok.


Lalalalala....


Lalalalala......


Lalalalala......


I'm sorry!! Nampaknya dah kenak buang. Bukan apa, kotan banyak gilak dokumen-dokumen lam email, aku terpaksa la buang sikit-sikit. Sik sangka terbuang pasal sindrom ya. Tapi mun google, dapat carik pasal sindrom ya, tapi ari tok aku malassss.....(dua kali 'malas' dah sebut)

Ari tok juak tek, aku ngan dotterku, auntyku dan nenekku serta kukuku (lawak bangang) pegi ngambik duit. Duit pencen. Hmm...aku fast forward la, takut kitak orang boring maca, sebenarnya, aku nak cita pasal on the way balit ke rumah.

Bila nak balit ke rumah kamek orang tek, ada la kereta *&^%$#@ tok kurang ajar. Lupakku nangga plet nombornya, mun sik dah ku tayang ku ke sitok untuk tatapan umum. Jalan pakeynya ya sik boleh lurus, jalan pakeynya MESTI belok, aunty aku tek, nak belok, makey jalan sebelah kereta ya, jalan dipakey aunty aku tok, boleh belok dan boleh lurus. Sikiiiitttt gik nak berlanggar kerja kereta *&^%$#@ ya tek. Dah terang lagik bersuluhnya ya salah, boleh giknya nyumpah kamek orang. SHIT! katanya. Aik? Agak kurang ajar mulut rompuan ya (Rompuan pokk!! Jangan ingat samseng jalanan cuma kaum lelaki sahaja.) Agak puaka mulut rompuan ya. Mun mulut ajak dapat masok neraka, mulutnya ya kompom masok neraka (Exaggerate la pulerkkk) Ishh...tok sik boleh jadi tok. Aunty aku apa gik, serta dengan tangannya angkat reply balit ngan rompuan ya, SHIT SHIT!! katanya. Hik hik hik...Aku waktu ya tengah blur dan beliang ati...mun sik, aku ikut-ikutan juak nyumpah rompuan ya. Chesss!!

Sik berkesan kempen berbudi bahasa di jalan raya anjuran kerajaan Malaysia tok. Kita nang kaya ngan budi bahasa, tapi bila di jalan raya, hadohhhh....arumbulak semua jadi samseng.

Lu pikir la sendiri!!!!

2 comments:

Darin Azri said...

aiee.. huhu.. aok tauk mek jalan ya mbak.. banyak orng gik confuse tapui nang benar jalan kitak orng ya boleh belok or straight.. jalan kanan ya nang k belok jak..

huhu.. agik ingat mek tyme mak mek drive dolok.. haha.. adalah pemandu yang x berhemah juak.. haha.. ya mak mek meradang.. nak nunjuk middle finger since nya tunjuk middle finger bah.. tapi mak mek x sure jari ney nok diangkat.. alu thumbs up mak mek berik.. kmek orng lam keta smeua leput ati tetak..

Asphyxia said...

Ekekeke....ada mak ktk cita..lawak da jak...nya madah, first timenya angkat ibu jari, second timenya angkat jari kecik, third time tok nya dah pass, dapatnya angkat middle finger...ekekekeke.....