Monday, April 6, 2009

Ayam oh ayam....

Settle problem aku pasal kursus ya. Eeheheheh....Dimbak ku skali anak ngan lakiku gi kursus.

Pasal kursus ya, aku ada cita. Dalam suk-suk aku tido lekak kepak attend kursus sesi malam, tiba-tiba KRING KRING....tipon hotel bunyi. Aku dengan rupa anso-anso angkatla tipon ya tek...kira gitokla butir bicara aku ngan si penalipon ya. Aku nunggahnya Mr. A jakla....

AKU: Hello..(dengan sora ngantok)

Mr. A: Service

(Dalam hati aku heran..service apa tok? Ooo...kali wake up call kali, sebab aku ada coba-coba dail wake up call service, tapi sik ada urg nyaut...maybe automatik kalinya terus detect...tapi...sikkanla...tapi aku tetap try tanyak juak..)

AKU: Wake Up Call ka?

Mr. A: No no no...aa...do you want order ayamboi?

AKU: What? (Aku terpikir...sapa gila gilak tok nanyak aku mok order barang makan waktu tok? Breakfast service ka? Sik pernah juak aku nengar...)

Mr. A: Do you want order ayamboi? (nang grammarnya camtok ah)

AKU: No no no...(annoyed dah aku waktu ya...aku maseh blur-blur juak apa disuruhnya aku order tok...tapi aku malas nak melayan..jadi aku terus letak tipon)

Lekak ya, aku tangga jam kol brapa. Ya Rabbi!! Baruk pukol 4.20 a.m. Sapa service njual barang makan pagi betak-betak tok!! Aku ingat nama makanan baru ka kat siya nak, ney kita tauk, kinek tok macam-macam nama bah...contohnya ayam penyetla, ney nak. Lamaakkk aku mikir...terbangun la laki aku, "Sapa ya tek?" tanyaknya. Aku crita la balit ngannya...lepas aku abis cerita, baruk terlintas di fikiran aku....

Chaka Khan juak! 'Ayam Boy' padu! Chessst!! Ada juak urang offer service ya kat hotel-hotel gah kedak tok. (Nama hotel aku terpaksa censored..takut bah..ehehehe) Aku rasa mun laki aku jawab tipon tek, konfirmnya nanyak "Do you want order ayam girl?"

Kesimpulannya....berhati-hatila bila check-in di hotel. Jangan main yes yes ajak. Imejin mun aku madah yes, sebab aku mikir ya sejenis makanan ka apa ka, ekekekekek....

No comments: