Tuesday, July 13, 2010

Kesah di PUSTAKA

Duak tiga ari ya tek aku jogging. JOGGING??!! Aih, sik cayakkah? Nasiblah.


Ada sigek ari, aku sik kalak jogging kat Pustaka siya. Pandey nak jogging siya indah ari ya tek nak. Dah nama first time jogging, aku lost in space ikitla kat siya, blur siney nak mula, dari kerek ka, dari kanan ka, dari lam kolam ka...


Ya juak masa ya sidak gago erotik..err...erobik nak. Free ka ngekot erobik ya atau perlu register oh? Ney tauk sapa2 nok maca blog aku tok tauk nak. Jadi, aku malu2 pusak nak tumpang lalu siya. Macamla sidak gago ngan kita nak lalu lalang siya nak, selfkonsyesku dtg masa ya bah. Ngembak dirikku yang sik brapa nak slim kedak daknya. Tedah lok.


Jadi, aku mula la dari bangunan taski ya tek, niatku nak tawaf kolam besar ya. Masa ya aku ngan anakku tek jogging siya. Yerr...4 tahun dah jogging. Tuija.


Dah setengah diameter kolam ya dipusin mek duak, tanggaku dari jauh, aihh...Aini!!!! Angkat kain jemurannn!! Ujan dah turoonnnn!!!!! Adohhh...terpaksa kensel plan musin kolam, U turn balit mek duak tek.

Jadi, lam berjalan berekot tek, aku malar jak madah ngan anakku, "Laju laju..ujan dah turun ya!!"

Jadi tek, urang nok melimpas2 aku tek nengarku madah cemya, U-turn juak ngekot aku ngan anakku. Sepanjang2 jeraya aku gago madah ujan turun tek. Jadi sepanjang urang nok melimpas pun sama juak U-turn.

Sampey jak ke depan bangunan taski ya nak, lakiku nunggu siya. Aku madah, "Kensel la plan nak musin kolam tok, ujan dah turun."






Dengan nada herannya, "Ney ujan??"





Aihhh.....




Ya ku nangga belakang....aihh..ney ujan tek oh??




Skali lakiku madah......







"Mok aek pancut kat kolam ya kitak madah ujan nak...aek pancut ya nakka sik center, nya lebih ke nak ngagak belah jeraya urang jogging siya. Dari belah tok mun kitak sik jauh dari aek pancut ya, nangla kedak ujan...."




Aku: ??????????


Neyla ku tauk tedah. Nama bok kalak.



P/S: Ney tauk ada sidak jogging siya masa aku gago madah ujan turun maca blog aku tok nak, sori oi! Sekda ujan padu...false alarm. :D


10 comments:

Khaisya said...

hahaha...ngigo ktk ya..ktk pasti kah ktk jogging?haha..

Vivian said...

hahahaha..lawak..lawak..adoheh...mek slalu neman org jog sia..mun ditemu org yg uturn balit..adoh2..

saytunt yang fabulous said...

hehehehhehhehhee.....yobih...rajin juak gi jogging

AmirFX said...

Kmk dah jrg nak joging nektok.. P lawaklah ada juak org u-turn oleh prasanka ktk ya... haha...

Khairul Onggon said...

adoheh lucu na crita ktk tuk.. :)

dukunlintahplk said...

aihh.. sama duhal dialog "aini" kita ya.. uwahahahaha :p

RaMa-RaMa Fareeza said...

haha lucu..

Asphyxia said...

khairul: ya la kmk rasa kali. sampey kinek tok kmk itok lehnya. ekekekeke.....

beautiful maria: ntah2 ada kita bersendik bahu kali masa ya oh. ehehehe....

saytunt: aduhh...terpaksa oi. mun sik doktor nyuruh, susah nak nangga aku jogging. ekekekek...

amir: mun kmk election jadi yb tok, kompom byk pengekot kali oh. huehuehue.....

kal jis: lucu plus abu-abu nak? ekekeke....

pakkun: samaka? mun giya, sejiwa la kita tok kali. huehueheu....

rama2 terbang melataaa...sangat cantek berneka warnaaa...: makseh makseh..makseh singgah oiii...:D

mr_abs said...

haha. adoii. lucu na. mun nak join erobik sia, join jak. free ya bah.

salu kmk gi sia mun kmk di kch, bertawapp.hahaha

adoh, ujan indahhh.....hehe, tapi mun ari koat angin, nang kedak ujan nyimbor ke kita. hahahaha. nyaman mek tetak aihhh!

Asphyxia said...

mr_abs: free?? kira main redah masok jakla. makseh for the info. mok coba2 join juak tok, sik kesah mun urang pusin ke kerek, kita pusin ke kanan. first timer bah oh. awal madah takut kede kelak. :P