Tuesday, July 27, 2010

Kejadian ngutik di All Joy.

Sebenarnya nyawaku anso-anso tok. Kepak ndakku tauk giney nak madah tahap kepakku ya. Sikboh kitak urang, aku mpun gik heran apa kejadah dipolah aku terkuit-kuit ngan keybod masa tok. Nak madah ada cerita, setakat tok cerita sembilu ajak masa tok, malasku nak nyusey, piluk atiku kelak.

Aku rasa nyawa datang sot ikit malam tok, mun sik, apala kerjaan aku pan pc tok nak. Ngangkang? Yahh...antap. Aku lom lamak komen entri Kundur tek, madah mun aku datang sot, aku nak nyerita pasal dirik kenak kaco kat All Joy. Waima aku sik kacak kata urang nak, sikla sampey sekda urang suka koh. Mun sik, sikku berlaki. Yah...antap untuk kedua kalinya. Ya la susah mun nyawa tengah sentap tok bercerita, tapi ku gagahi jua.

Bah, direct to the point gik cerita aku tok, alu nak nyimpang sior ke lain. Alkisah nak...

Masa ya aku gik sunti. Yerrr....kensel kensel. Sunti indah. Masa ya gik dara pujaan la. Masa ya cun juak bulan posa, memandangkan aku tok sikmok bukak posa kat hostel, bukan apa, malas nak berangkut barang makan pulang ke bilit. Mun roommateku dolok maca tok, abis palakku kenak taji, ya padu gaya cerita sebenar nak. Jadi, aku rela pegi balit pasar-itm-pasar makey bas nombor brapa riya oh? Bas kat all joy nomor 11 rasaku. Mun sapa2 student itm lom tauk bas nomor brapa ke itm, tang nait jak bas nomor 11 lekak maca cerita aku, tang dimbak bas ke nonok, boh nyalah aku. Salahkan gaban.

Jadi, kotan relanya aku cemya nak, kol 4 pagi aku rela bangun waima aku tido kol 3 pagi tegal gila chatting irc dolok. Sigek juak resiaku pecah, tegalku rela sik diam hostel, kotan sikpat ninggal irc. Dibaca gik roommateku dolok skali gik cerita tok, semepak gik palakku kerja sidak. Sebelom mentari melebarkan sayapnya, aku dah cangok2 pan all joy. Rami juak urang cangok2 siya, sikku takut gilak gikpun gayaku berpesen dolok urang sot jak brani ngagak.

Saluku sorang2 la nunggu, aih..lom sampey2 gik ke cerita nak ku cerita tek nak. Kotan ngereco ndak tentu pasal. Dipendekkan ceritala, dalamku sorang2 nunggu bas ditambah lapar gik ya, ya bok nepsu naga, lom lamak sahor, kol 7 lebih dah lapar balit, tok dah kedak cerita Stephen Chow, bulak yang antaps, tapi lawak2 ceritanya oh.

Dalamku layap2 datangla sorang urang laki cam sot2 jak upanya la, aku dah madah, pesenku marek, urang sot jak berani ngagak. Nya nanyakla bas nok berenti pan kmk duak ya pegi siney, aku tek padahla ke siney bas ya. Ya mukadimahnya ajak padu. Alunya nanyak aku nunggu bas nomor berapa. Dengan lurus bendol badolku tek, jawabla aku nomor 11. Tanyak giknya nuju siney bas ya. Dengan semangat budi bahasa budaya kita, aku jawabla ke itm.

Alunya madah, "Kitak diam siney?"

Secara otomatik jariku nunjok Kpg Sinjan seberang jeraya seberang sungey. Waktu tok aku dah rasa ada udang sebalik batu, ada taik sebalik lubang buret. "Kpg. Sinjan," jawabku bulak antaps. Nyawaku dah rasa egol2.

Urg. Sot: Kitak kol brapa balit sitok agik?

Aku egol2: Kol 4 ptg kelak.

Urg. Sot: Mun giya, kmk nunggu kitak sitok, kita sungkey sama2.

Aku egol2: - diam ajak - (Dalam hati yang agak riak, "bait sik malu mok sungkey sama, lom tauk aku vogedevas tok maok ka sik.")

Urg. Sot: Kelak kmk meli kueh, meli aek, kelak siney ka kita sungkey sama.

Dlm atiku, "Agik juak kau tok." Dengan tak semena2.....

Aku egol2: Bapak kmk ngambik petang tok kat sitok kelak bah.

Urg. Sot: Boh suroh bapak kitak ambik, kelak kmk nunggu kitak sitok.

Aihh....kosa veto juak kau tok pandey melarang bapakku ngambik aku. Boleh ko nganti Bush kat Merika nun.

Aku egol2: Aih, neyla gaya, bapak kmk nak ngambik kmk ptg tok. Bapak kmk polis bah.

Keluar stetmen menipu kali keduak dah. Masa ya ringan jak rasa tapak kakiku, ngenang bah aku kecik dari kau, mun sik dah berlepak tapak kasutku ke muka ko tek. Yerr...rasa koat.

Urg. Sot bani bencer: Kamek Kamal (Ingat gik aku namanya, kotannya lain dari yang lain sotnya).

Sambil2 ya nya ngulor kertas, lam kertas ya tertulis la namanya Kamal. Debahnya gik nomor taliponnya. Yang aku rasa nak headbanging lehnya, boleh gik ada nomor IC debah nomor taliponnya ya. Salah kaunter tuju kau tok nong. Ko ada nekel rompuan merik nomor IC? Sik adaa...si Kamal tok jak ada. Sebab ya aku ingat gilak namanya, nasib aku sik ingat nomor ICnya indah oh.

Ya nya ngulor tangan nak bersalam hari raya ngan aku. Jawabku....

Aku nok dah rasa nak pitam: Eh, sik boleh salam. Kamek ada aek semayang. (Sambil2 lam ati berdoa jgn la tiba2 kilat nyambar aku.)

Urg. sot yang tidak putus asa: Giney tek petang tok? Mun sik kamek jak ngambik kitak di itm nun.

Aku yang rasa nak berekot ke balai polis berdekatan: AIH!!! MATI DIAMOK TUNANG KAMEK KELAK!! (Sak jak bila aku bertunang. Bergerek pun lom masa ya. Kotan nak nyelamat nyawa. Jiwa aku dah rasa kacau dah masa ya.)

Urg. Sot yang ahernya putus asa jua: HISH!! DAH BERTUNANG PADUNYA!!

Alunya chow, sebelom ya merik jelingan maut ngan aku. Kira tek ngaco aku muang masanya la. Dalam san buyan, lekak lekek aku tetak sorang kakya, sikku duli agik urg kerek kanan.

Ngutikk!!!!



13 comments:

AmirFX said...

Haha... Nang sot juak miak laki ya... Alu teringat cerita faizal hussein yang si tambi ya nanyak ngn ompuan ya, "Dah kawen ka belum".. haha...

mytravellicious said...

hehehhee....

kesimpulannya....duak-duak sot...hehehehe

Ee Ali said...

nang kompiden tahap lahanat urg laki ya aih. nya diberanak marek kurang sigek urat malu.

dukunlintahplk said...

hahahahahaha.. nang ngutikkk!!

Asphyxia said...

Mir: Apa nama cerita ya mir? Ingin juak mok flashback cerita ya. ekekekek...

Fadli: cun kenak sot ngan sot. ekekekek.....

Kundur: ya ku heran koh. konpidennya aku terus maok tegalnya nak meli kueh meli aek tek. munnya madah nak meli mercedes tek sik apa juak, matilahhhh..materialistik...huehuehue.....

kunkun: hish!! nang ngutik kun aih. dalam ati rasa ada urang main pancaragam jak dap dap dap jak rasa jantong. beliangku lehnya. ekekekek....

Khaisya said...

sot..hahahahah...duak2 sot

Khairul Onggon said...

Mok urg ya Amirfx, Sen, atau Pejal Odio nak? ehekk :P

Ee Ali said...

ada agik aku nak,

Cita dipadah Amir ya "Gila-Gila Remaja" namanya...

joynstar said...

ngutik!!!

kamek sik berenti hihihihihihihihihi..... lucu! ala tedah. hihihuihuihuihui!

mr_abs said...

nyaman eh tetak baca ceta tok. adoh2 sot laki ya

FiqaSaleh said...

ahhhhh.. O.o lawak cita ktk.. tp fuhhhh nang penuh dlm bahasa sarawak kitak owhh.. hehehe.. ada juak word nok kmk sik paham.. (buat2 paham jak lah..)

jangan memalu berambeh k :D

flyingchord said...

nasib ktk x bgerek ngan org sot ya... hahaha

Asphyxia said...

Khairul: sot + sot ya nyoh sik pat ngam ya, kedak magnet negatif temu negatif mesti nulak sama dirik. bah, alu kuar dak ninek magnet indah dah tok. huehuehu.....

kal jis: aok oh, ney tauk, serta merta kenak tulak chenta alu tukar nama kali nektok. wakakakak....

kundur: yahh...cerita ya padu. apa kenak bilaku nangga cerita ya, aku alu nyeluak keinggaan oh? aih mak matilah stetmen berani mati keluar. sori to peminat cerita ya oi. :P

joynstar: nang ngutik, mun sik ngutik siknya sampey dah berbelasan tahun gik ingat nama si sot ya. huahuahua....

mr abs: makseh singgah oi...huehuehue....sela2 jak tetak. aih, apa nak reti ka. :D

fiqa: kitak juak makseh singgah..lom kuar semua kamus dewan gik ya, lom campo bahasa rekaan semata2 gik, salah ribulan kmk sorang jak phm apa ditaip kakya. :P

zufli: aih mak, jgn didoa oi.