Monday, November 23, 2009

MBO - Planet 51... best wooo!!!

Ari Sebtu ya tek aku pegi Spring koh eh. Asak ati alu jak bunyi. Cam bok kalak. Aku bukan bok kalak ke Spring, aku bok kalak ke MBO. Dah berminggu2 MBO ya bukak tang aku tek bok pegi, perauk ku abis minyak tengah laut, ya nyuruhnya bertundak gik ngan boyak riya, tok bok sampey. Kotan nak. Ngereco...

Bah, cita apa ditanggaku? 2012? Nang ingin gilak2ku nak nangga 2012 ya. Banyak urang madah best. Ngenang aku mbak miak, san buyan anak aku kelak leh cita ya. Oleh kerana aku ngembak miak, aku terpaksa nangga cita miak juak.






Cita tok ditanggaku ari Sebtu ya tek. Tapi nak, aku nang rekomen cita tok. Nang best. Mun palak tak urang tensen nak, kira nak release tensen, tangga cita tok.

Tapi aku sik konsentret gilak nangga, kotanku bingong nangga anakku main kerusi. Nya rindok nangga kerusi ya otomatik ngangkat diriknya. Dudoknya tas kerusi ya, diangkatnya kaki, alu kerusi ya ngimpitnya, diturunnya agik kaki, tempat dudok ya bukak balit. Paham sik maksud aku? Sik paham? Cek dikmpun kat MBO ya, siney2 wayang ku rasa nang berisik kerusi cemya bah. Tangnya tek bok kalak dimbak nak, ya la asak ati gilak main kerusi ya. Aku takutnya terpemek jak leh kerusi ya, lekaku gago ngerepak ngannya, alu sik konsentret gilakku nangga cita.

Ku rasa urang nok sebelah nyebelah aku ya tensen leh aku kali, bunyi popcorn jak aku ngereco lam ya, nasib mulutku sik disumbat sidak ngan popcorn nyuruh diam. Lagikpun aku meli juak bah popcorn, sik perlu nak nyumbat aku ngan popcorn nak, kelak aku nyumbat mulutku mpun bah.

Berbalik kepada Planet 51 tek, aku pandey terpikir indah, adakah hidupan lain kat planet2 lain? Apa rasa takurang? Alam cakerawala tok besar bah, bumi tok besar ney jak. Sikkan dalam banyak2 planet, bumi jak ada hidupan hidup. Eh, dah nama hidupan nak, hidup la, nakpa nak madah hidupan hidup gik. Angol. Pernah sik kitak urang terpikir nok kedak ya? Aku pernah la dolok terpikir nok cemya, mun sik, sikla cita2 aku masa kecik marek nak jadi angkasawan, tapi dah besar tok jadi jelitawan jak dapat. Erkk!! Mutahku...

Dalam cita ya tek nak, sidak alien mikir kita manusia tok alien. Sebab manusia pegi planetnya, jadi kita tok alien la, mun daknya pegi planet kita, daknya alien. Ada logiknya juak. Tapi itokku eh, ada sik hidupan lain selain hidupan di bumi oh? Ngenang aku tok dah lepas sekolah eh, ku rasa mun aku beriya2 cemtok nak tauk pasal alam semesta, of course aku rajin gil babs belaja marek, sak aku dapat kerja ngan NASA, ney tauk nak. Rezeki masing2. Tok bok nak nyesal, masa sekolah marek ngelaie bas jak2 kerja, sekda kerja lain. Cobaku blaja benar2 riya, sik perluku kelaie ngan bas, ku rasa kelaie ngan roketku kali.

Ku rasa mesti lain ceritaku lam blog tok kali. Mesti cerita aku kenak tinggal roket, roketku sik berapi, bok nak keluar dari bumi, ges abis alu U-turn balit masok lam laut ka roket, ney ndak. Tok cita dak beskal dak tosikal dak bas jakku dapat ceta. (Gu lok, ges abis? Apa ko ingat roket ya dapor ges ka??)

Bah, udah gik berangan, bagusku nyambong molah kerja jak. Nak ngular jak2 kerja aku tok. Sik berkat gajiku kelak.

Adios!!!



9 comments:

aL-siDDiQ said...

Nang best cita katon lamak2 tok...dapat nembiak nangga wayang juak...hehe..

Khairul Onggon said...

"ku takutnya terpemek jak leh kerusi ya, lekaku gago ngerepak ngannya, alu sik konsentret gilakku nangga cita."

part ya kmk leput tetak maca... mok nangga juaklah kelak.. :)

Asphyxia said...

Sick tired: aok oh...pintar dak wayang tok, x nya target sidak teenagers sidak kertu ajak nangga wayang, nek tok miak pun pakey target sidak juak. bergeliga utak dak tok. anak sapela tu yer...

onggon: ekekek...kotan terpengaruh ngan katon, pandey mejin anak terpemek cam cita katon juak dah. aduss...mok dibrainwash balit utak tok. :))

kamek nang rekomen kitak nangga, palak tensen terus transform jadi palak sot leh cita ya arumbulak.

Anonymous said...

spring dah ku pergi...mbo pun dah aku pergi ..ko tauk aku sik pernah pergi e-mart..

Asphyxia said...

duey: taukku. udah ko madah lam komen tok. aku bok skali jak pegi e-mart ya. ya pun tegal ncarik manok ari raya riya. kat pasar rami gilak urang, malas nak berebut. skali nangga kat e-mart nang sorga manok. sampey x tauk siney nak meli manok kotan byk gilak urg nyual manok.

dukunlintahplk said...

wahahaha.. ku pun tetak kakak-kekek maca entry tok.. mok lah nanggar planet 51 ya.. tp 2012 sik berapa best.. tanggar lam dvd cetak rompak jak :p

Asphyxia said...

dukun: Aok, samala kita nangga..(tuleh kerek tuleh kanan lok pas ya dengan nada berbisit...) vcd cetak rompak 2012. :P

Makseh singgah pok! :))

InBliss said...

minat juak miak tuk ngga wayang katon ow...

Asphyxia said...

InBliss: minaaatttt....makin gik katon kedak manusia macam shrek...erkk! macam manusia ka shrek? BTW, makseh singgahh!!