Monday, August 17, 2009

Van oh van....

Aku tok tengah ngantok. Kotan kenyang gilak makan tek. Nak keja pun sik larat rasa, tapi berblog larat. Aihh?

Ritok aku nak cerita kesah aku kat U tempatku blaja dolok. Masa ya aku Sem 2 mun sik silap aku. Dari Sem 1 sampei tamat belaja la rasanya asal ada peluang jak mesti aku balit. Hari-hari biasa gik aku gago carik time balit rumah dek2 gik ujung minggu, nang susah nak nangga muka aku kat kampus mun ujung minggu. Nak madah aku anak manjak, sik juak. Waktu ya aku gila ngan internet. Waktu ya nakka pemos MiRC. Menatang ya la di gila aku dolok. Mun kat kampus ney apat main, ada pun cyber cafe bukak sampei kol 10.30 mlm ajak lam kampus ya, ney apat main tengah malam ngan awal pagi. Hal tok kelak aku cita, aku nak cita hal lain lok.

Ada sigek hari ya, sidak freshies ditunggah oleh senior suruh berkumpul lam dewan, termasok sidak junior (kira Sem 2 dikira junior la). Ya sekda keja lain nak nyerawo kamek orang la ya. Jadi, aku ngan duak orang besfrenku tek berpakatla nak balit lekak abis kuliah. Tang kuliah tek pandey abis aher. Tertinggal la last bas tek...masa aku dolok, last bas kol 6 lebih giya mun sik silap.

Jadi, kamek orang pakat nak makey van ajak, mahal pun mahal la, janji dapat escape dari perjumpaan ya. Van tek paling aher mun sik silap aku lam kol 7 lebih giya ka. Sik engah-engahla kamek orang tek, sempat mandik indah mun sik silap aku ka. Dah berkemas-kemas tek, masing-masing dah mbak beg. Ya juak beg maha besar diembak bagey urang pulang kampung sebulan bagey arumbulak la. Dengan bangganya nunggula kamek tiga di stesyen tempat nunggu bas dan van. Bila jak ada urang dikenal lalu, sidak mesti nanyak, "Aih, pulangka? Sik hadir perjumpaan ka?" Dengan muka berdengahla kamek tiga madah tek, "Sik, balit lok. Ada hal penting tok, terpaksa balit tok."

Tunggu punya tunggu punya tunggu dah pukul 8 malam, setiap lampu sik kira kereta ka apa ka, mesti palak kamek tiga kedak tekurak nyengok. Ney jak van tok, sigek pun sekda tok. Nyawa dah rasa nak nangis. Makin rami gik miak dikenal melimpas, jawapannya maseh juak sama diberik kamek tiga tek, muka berdengah sik dapat diilangla masa ya. Kira tek gelik ati nangga sidak ya terpaksa attend perjumpaan ya tek, kamek orang tok kira selamatla.

Pukul 8.30 malam, sik juak ada nampak van, rasa hati aku tok piluknya Tuhan jak tauk, aku sik tauk la giney rasa hati kawanku 2 orang ya, aku tauk rasa hatiku ajak masa ya. Sampei nak numpang kereta urang indah, urang ngempun kereta pun macam tauk-tauk jak, cepat-cepatnya mecut keretanya dari siya lekaknya ngantar gereknya.

Dekat nak pukul 9 malam.......waktu ya aku dah rasa konfiden gil babs kompom van dah sekda masa ya. Last-last aku madah, "Balit bilit ju, sampei isok nunggu pun lom tentu ada van gik tok. Ada kita kenak paksa rela pegi dewan kelak mun dak senior nangga kita gik maseh kat sitok." Tapi sik juak kamek tiga berganjak...sebab timbul sigek gik masalah.

Maluu...giney nak balit bilit tok, arumbulak sidak blok ya tauk kamek tiga nak balit, bangga gik berterais kat koridor madah nak balit, ngeso-ngeso dirik, netak-netak sidak, berhigh five indah tek. Tokla akibat berdengah gilak. Bah..giney gaya tok. Sikkan nak tido kat stesyen ya, nak mati leput. Lamak juak dudok siya, last-last dengan berat hati dan muka kede, terpaksa juak kamek 3 balit bilit. Sampei jak ke blok, percoma kenak tetak sidak kat blok ya.

Tapi nok nama bengkeng, tiga2 bengkeng gik ya, sik juak maok attend perjumpaan ya. Mok tauk apa dipolah kamek orang? Tutup lampu bilit, tutup kipas, kunci pintu lalu ngeruk dirik lam bilit, saknya berkaus, berpeluh2 kepanasan kipas ditutup, konon-konon tek dah turun perjumpaan ya. Bila ku mikir-mikir balit, bods nar juak waktu ya, kotan takut ngan senior rela molah kedak ya. Nang apala...


2 comments:

Anonymous said...

malasssku..ya ku madah kau ya nang suka balit...setiap masa nak balit jak (pandei nganok org aku pun sama) sama ngan kau ya? nohas ngan rozy nak? biasalah kitak 3 ya..ehh ttg MIRC tek nak..sia kau nemu laki kau nak?apa aku main YM sik juak nemu2 bini ohhh!

Asphyxia said...

Sapa gik mun sik muka kmk 3 jak gila balit dolok. Ada jak peluang balit, mesti balit. Ekekekeke....

MiRC berapa rami urang dalam ya. Probability (ingat ko? Statistik..huahauhuah) 70% ko bertemu jodoh. Lagikpun, aku sik sangka juak jodohku lam ya. Ekekekeke....

Dalam YM ko join chat room sik? Mun gik sama dirik bersusey dlm YM neylah ko dapat oh. Ekekekeke....