Saturday, June 19, 2010

Sabila Jehenku Datang....

Ada gik entri emo aku tok.

Aku nak nanyak kitak urang. Pernah sik kitak urang nemu urang eh, yang kitak urang benar2 anggap kawan eh, susah sama susah, senang sama senang. Bilanya susah, cokot jak kitak urang nulong, bilanya senang, besar hamak pun kitak urang sik ada lalu rasa dengki rasa cemburu ngannya, malah kitak urang ngekot asak ati sama nangganya asak ati. Bila kitak urang nangganya dapat berita gembira eh, kitak urang yang over the top melampau gik gembira dari urang pun badan. Bila urang ya susah, kitak urang gik over alu kedak Neng Yatimah run2 nangis, sik pun rasa sik tentu hala bingong ngannya. Ada sik???

Kakya bilanya kenak hal, kitak urang gik gago berparang berkerambit nak nganggus urang nok berhal ngan kawan kitak urang ya? Pas ya eh, nang kitak urang la over gik dari kawan kitak urang ya, bagey idup mati kitak urang depend ngan susah senang urang ya. Pas ya, mun kitak urang nengar urang lain nganok kawan kitak urang ya, kitak urang alu datang jehen, nang kawan kitak urang ya sik boleh dianok urang. Ada sik????

Kakya nak, dah menawun kitak urang berkawan tok..........PAP! Kitak urang kenak hal, dari kenak hal ya lah bok kitak urang tauk selamak tok padu kitak urang jak gago berkorban apa saja harta atau nyawa ngan kawan kesayangan kitak urang ya padu. Tang miak ya tek eh, ilek ilek sap gamnya padu nganok kitak urang, nyusey sitok nyusey siya cerita kitak urang selamak kitak urang berkawan ngannya. Ngapi urang tok ngapi urang ya, ngasut urang tok ngasut urang ya sak sidak bencik ngan kitak urang, menjajak cerita kitak urang ke siya ke sitok. Ilek ilek ku madah skali gik tok ilek ilek eh. Tang kitak urang tek berkawan setengah mati ngannya, paduhal lamak tok rasa atinya ngan kitak urang tek lain padu. KItak urang tek sik malu2 declarenya kawan bait kitak urang, tang nya tek sik nganggap kitak urang kawan bait, mun sik, siknya molah kitak urang cemya nak?? Ada sik?? Pernah sik kenak???










JANGAN SIK MERASA!!!






Jadi, apa tindakan susulan kitak urang?



Aku pernah madah yang bila aku berkawan, aku berkawan benar2, seikhlas hati aku berkawan, tapi sabila urang yang aku anggap kawan ya mengkhianati persahabatan aku, aku akan jadi 10 kali ganda jaik dengannya.

Aku rasa urang ya nak ngetest kali camney 10 kali ganda jaik aku tok nak.

Masa tok cayak sik kitak urang? Aku gik merik peluang. Kira untongnya bah aku gik merik peluang. Tapi masehhhh juaaakkkk ku nengarnya nyusey hal aku, nganok2 aku. Aihhheee....

Giney nak molah ngan urang cemya? Berik jak agik peluang dolok? Atau start berjaik 10 kali ganda ya tek?



4 comments:

AmirFX said...

Yohhh.. Mun kmk ka... mmmm... Diam dirik jak lah.. Sik perlu d balas... Mun nak balas juak biar masa dan tempat yg sesuai... Apa2 pun biarlahnya cemya jak.. Kelak2 nya terimak balasan juak... Roda itu bulat kedak bol jabalani juak....

Amni said...

Paham mek perasaan kitak ya sis.. kmk pernah kenak juak.. mun urang gia, x mek lalek.. polah bodo jak.. kawan-kwan gia jak la ngan nya.. kelak nya pandey nyesal mun nya dah terkenak juak.. uhu..

dukunlintahplk said...

"laleh bah urang kedak ya.. ko mok bekawan ngan aku, kawan.. ko sik mok bekawan ngan aku, bukan aku yg rugi"..

Asphyxia said...

Makseh ktk 3 oi. Makseh atas nasihat ya, Insyaallah aku akan coba bersabar..yerrrdehhh....aku akan coba menjadi muslimah sejati, solehah, sujud sukor alhamdulillahh...:D