Sunday, December 27, 2009

Gugok padu....

Yahhh!!! Adik kakak sekelian...lamak sik aku boring? Sik juak lamak nak. Bukan apa, sik tauk pa kenak jariku tok datang keruk lamak2 tok nak post entri. Nak madah sik ada cerita, ada cerita. Tapi pikiran aku masa tok tengah fokus ngan kerja. Mun aku sik dapat anugerah pekerja cemerlang kakya, sik tauk lagik la aku. Tapi ari Sebtu ya ada cerita lucu bagi akula, sik tauk bagi kitak urang la oh. Just aku nak berkongsi setumpok duak cerita lucu ya lam tok.

Ari ya tek, kmk tiga beranak pegi kat Everise Matang siya. Sapa2 ada pegi kat Everise Matang ari Sebtu ya tek, mun ada nemu rompuan kedak Priyanka Chopra jak imbas2 rupanya, aku la ya. Erkk!!!

Macam biasala nembiak nak, bila nemu dango kata urang kampong kamek alu mintak beli. Nya tek mintak beli blok, blok kat umah dah byk dah, apa sak nak meli agik nak, mun sik puas, bata blok pun ada juak kat rumah ya pakey mainnya. Tok mintak beli agik, sapa sik mohar, jadi aku tek sebagai ibu mithali merik la alternatif ngannya, beli set bowling jak, dapat aku numpang gian main juak kat rumah nak, kotan lamak dah sik main bowling.

Mula2 setujunya tek, aku rasa aku lebih agik asak ati dari anakku tek. Aku dah mejin tektik nikam bol ya giney nak dapat strike. Over taww...

Dah sampey ke kaunter nak mayar tek, giney ka anakku pandey nukar pikiran, aku rasa sidak salesgirl sabotaj aku tok, nyuak2 anakku nyuroh meli blok juak. Yerrdeehhh...salesgirl siya gikku salahku. Ada kenak saman fitnah ku tok kelak.

Nok nama katanya, katanya juak, mengalah la aku tek, nya tek kotan excited nak nukar dangonya, berekot alu sliding atas lantey everise ya, nya sliding ke kerek, dango bowling tek sliding ke kanan. Aku apa gik, put2 tetak. Ilang anugerah ibu mithaliku tek. Sikla ku bodo nak nandahnya gurin pose2 model tas lantey nak, tulong la juak aku. Sikku kejam koh. Aku dah ready nunggunya nangis, sekali nangga dah berdiri balit tek, ngaruk2 burit, alu ngagak tempat dango mintak beli blok nok diinginnya mula2. Aihhh...anak sapa tok. Urat dawey tulang besi juak miak tok. Siney nak oleh ilmu pengampol kah. Konpius indah ku.

Kesimpulannya, mun meli dango pakey anak, boh ngekot ati dikmpun mileh pakeynya, sohnya mpun mileh. Kotan tek asak ati nak main bowling, anak dirik jadi bol bowling ya.


No comments: