Friday, May 15, 2009

Akademi Fantasia Nostalgia.....

Hi readers! Aku nak bercerita pasal rancangan realiti Akademi Fantasia. Since AF1 aku memang dah sedia maklum pasal rancangan tok, tapi aku sik pernah nangga AF1 sebab rumah aku sik ada Astro masa ya. Ehehehehe....aku start nangga AF masa AF2, ya pun sekejap nangga, sekejap isik, AF3 pun macam ya juak...sebab masih belom ada Astro gik. Cuma dengar urang berkelakar ajak pasal AF. Aku tertanggar AF pun kat rumah mentuaku (masa ya bakal mentua la...sebab masih bergerex..ehehehe..)

Start AF4, mak aku melanggan Astro, masa AF4 la aku start nangga AF, tapi ya pun sekejap nangga, sekejap isik...tapi banyak nangga daripada isikla..masa ya...sorry to say, macam dull jak...dunno why...

Then, di follow oleh AF5 & AF6, timbul sikit2 minat. Tapi konsert final AF6 aku boleh tertido la pulerk..sampey ari tok aku belom nangga gik ulangan final konsert AF6 ya...also dunno why...ada minat tapi masih kureng...

Now, it's AF7...dunno why I never miss the concert (realllyyy???), except for one particular concert sebab aku kursus ujung minggu ya...tapi aku dapat nangga ulangannya la..even mun boleh, diari AF7 pun aku sik mok miss except for minggu2 last diary tok, aku fed-up dah nangga diary...lebih ke provokasi, drama dan kontroversi jak...menanahhh mata nangga...

You know why I don't want to miss AF7's concert? Sebab ada HAFIZ! A young and talented boy from The Land of Hornbill, yang ada aura, ada standard dan ada ciri-ciri seorang ikon, dengan kekuatan vokalnya, his good manners (hope that he will maintain it) and Hafiz ada that X-Factor yang dicari2 oleh seorang penghibur.

That was AF7...Back to the previous AF guys...dalam banyak2 performance in setiap AF, performance ney yang masih melekat di hati dan still terngiang2 di telinga you guys? For me, they were : -

AF1 = none

AF2 = Bob (Salam Terakhir & lagu Cinta Seorang Teman (his own song at final concert...I still remember that I hold my breath when he sang that song...and I still remember Adnan Abu Hassan tried to hold his tears, Kudsia Kahar cried, even Aznil Nawawi cried).

AF3 = Mawi (Seroja & Aduh Saleha)

AF4 = Farhan (the English song...warrgghhh!!! Why I can't remember the tajuk?!!! Tapi aku masih ingat Farhan received standing ovation, she was wearing a blue dress...anyone knows the tajuk?)

AF5 = hmmm....none

AF6 = Nadia (Total Eclipse of The Heart)

AF7 = setiap lagu yang dinyanyikan oleh HAFIZ! (exaggerate...muahahahaha)

Tunggu la aku try ingat the song title that aku lupak....I'll update later, okes!




2 comments:

Ee Ali said...

nok lagu Farhan ya, Still Got The Blues namanya....isk isk...makan dalam lagu ya wooooo...tambah2 gik Farhan yg ngembak...aku emo indah bila Farhan sik menang...celaken juak si Penyu kampongan ya. sampey knek tok sik jadi apa. setegal nya tek suka mbak lagu rakyat penyu nya lalu sidak nyokong berbadak-badak. aih, maka dah bertahun lepas AF4, agik juak emo. sot kali...

Asphyxia said...

Haaa!!! Still Got The Blues!! Lupak aku nak ncarik nama lagu ya lekak ngepos entri tok riya...tengkiu tengkiu...sikku lelah bercarik agik nama lagu Farhan ya tek.