Friday, October 8, 2010

Ngakal juak kau tok ah....

Tauk sik mainan apa tok?


Tok namanya MONOPOLY...coba heja satu2...M.O.N.O.P.O.L.Y. yer adik2.




Tok gik namanya SAIDINA...heja lagik...S.A.I.D.I.N.A...hokey hadek2.....





Bah, ada cerita sebenarnya nakku kongsiku ngan takurang tok pasal game board tok. Masaku gik muda remaja lok nak...erkk!!! Nek tok pun gik mudak ah. Yerrr...sempat.

Bah, sengan ney tek? Yalahku madah alu mudah nak anyut ngelepar bajar ke lain kakarku lok. Belom gik remaja rasaku, gik alam kanak2 ribena. Aku salu main menatang tok ngan hadek2ku. Tapi bukan monopoly...neyla mampu Chot eh. Bukan juak Saidina, mahal juak masa ya rasa dirik koh Jah. Millionaire jerrr...nok rega sik sampey RM10 ya eh. Tedah ke dirik.

Nak dijadi cerita tek, oleh kerana masa ya kamek tiga beradik ajak pat dimbak main, hadek2 lain gik kecik gilak, mun dimbak main kelak, abis dak rumah dak bangunan dak dadu pakeynya santapan diraja kelak, abis cerita.

Aku tek memandangkan anak yang tua lom bangka, terus autometik dilantik player merangkap banker. (Sedikit demi sedikit tandok setanku tumboh...muaahhaahaha.....).

Mula2 main...mainla kamek orang dengan adil dan saksama...kerana kejujoran aku yang begitu jitu skali, setiap kali main, aku tetap dilantik menjadi banker. Tiba la sigek ari, aku main ngan cousinku, nya ceritala tektiknya main, sik pernah kalah...wahhh!! Best da bunyi...salu champion..bergurula aku ngannya masa ya....

Tiba la hari aku main Millionaire ya dengan hadek2ku tek. Ditemani ngan makhluk bertanduk belah kerek dan kanan ngembak cucok satey pakey nyucok..........palakku...yerr...kunin utak takurang ya....piker la satu mesia sikit oh, boh miker aek juruk jak2 bah.

First raon, aku menang....muahahahahaah......seken raon, aku menang.....sekali lagik muahahaahha.....sampey beraon2, sampey berpuloh ribu beratus ribu dak adikku berutang ngan aku. Ko ada? Last2 sik tahan, nya duak sikmok main agik, aku tatap menageh hutang2 ya...sik kejam lahanat namanya? Muahahahaha......

Last2 aku insap yer tuan2 dan puan2, sik lamak olah setan ya, kejap jak bah. Nyawa penyakatku koat masa ya. Last2 aku ngakuk la aku main tipu. Muahahaahhaa.....erkk...insap tek nak, tetak pun mesti tetak keinsapan...hihihihihi.....aku halalkan dunia aherat utang nok beratus berpuloh ribu ya...bagus sik pangey?

Mok blaja caranya? Tok aku ngajar...ney tauk berkat ilmu diajar aku tok...choi! Pakey ktk urg berhati2 bolehla....



1. Mun kitak urang nangga banker ktkurg main terkangkang napok pemandangan duit lam kotak ngan kakinya, beware jak.

2. Sekira mun kitak urang terkasikka, terbatokka, tereleng bigik mataka, tangan banker ya mok tangga2kan juak.

3. Mun ktkurg nangga banker ktkurg tang tergisin2 sorang jak...jega jak...

4. Usaha dirik piker dikmpun...aku dah stat malas nak naep dah tok.



Cara aku dolok senang jak, mun dak adikku layap, cepat2ku narit duit dari dalam bank ngkah kat duitkumpun. Ya ajak caranya...nembiak bah...ney tauk menipu ya salah satu daripada Dahsyat 13. Gikpun taukku bah ya mainan semata2. Real world nakla ku kejam molah cemya. Berakalku bah Jot.


Sekian, terima kasih.







8 comments:

flyingchord said...

nang utak penipu.. hahaha

Asphyxia said...

cepat ko nyaut. kau ku tagehku balit nok berpuloh beratus ribu ya kelak. muahahaahah.....

Amni said...

hahahahaha.. bagus ya kak milionaire.. kmk dolok kotan 10 inggit pun susah nak carik, lu polah dikpun k ketas color2 duit ya.. ketas color ya mak embak dari opis.. nang best jak asa tek.. niru nak jiran pun.. hahahaha.. ola tedah.. mek rang tukar jadi banker.. sapa menang nya jadi banker.. abang mek salu ngakal.. mek sa nya ada juak unsur nipu li main.. ne sik.. mal jak nya tetak nanga mekrang main.. MUSYKIL!

mr_abs said...

aahaha. yoh main tipoo. ne endak menang. hahaha

Vivian said...

yah..lamak dah sik main benda ya eh.. nang selalu kalah mk dlok..padu banker kmk dlok main tipu juak kali..

Asphyxia said...

Amni: Try test tyk ngan abang ktk. Lain upa mun dah tetak2 ya. Ekekeke....

Mr_abs: huehuehue....syyy...

BSI: coba tyk ngan banker tak, munnya ada unsur2 nok mcm dipdh kmk, kemungkinannya ada siya..ekekekeke.....

Faizal n Fashitah said...

Wakakaka...kedak ya ku dolok2 marek. time main monopoly ngan dak adikku bkannya pandei nak main memena.. tauk ada jak kes nipu ekekeke...

Asphyxia said...

F&F: best oo..kin nangga dak duit dak rumah dak bengunan kin bertambah, kin suk nipu...huehuehue....(perhatian: untuk permainan monopoli sahaja)..ekekeke....